Inloggen

Minke Krijnen - Pedagogiek

 Minke Krijnen 
Na mijn examen in 2013 heb ik gekozen voor de studie Pedagogische Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht. Ik kreeg de mogelijkheid om me te verdiepen in verschillende vakgebieden binnen het pedagogisch werkveld en ik heb dit gecombineerd met vakken uit de bestuurskundige hoek.

Uiteindelijk heb ik onderzoek gedaan naar de houding van ouders met verschillende culturele achtergronden ten opzichte van de basisschool van hun kinderen, en specifiek hun houding ten opzichte van de leraar. Dit sloot mooi aan bij mijn stage op een taalschool voor nieuwkomers in Nederland. Uiteindelijk is dit dan ook het gebied waar mijn liefde naar uitgaat: kinderen met een anders- of biculturele achtergrond die ondersteuning nodig hebben in hun ontwikkeling. Na het afstuderen in mijn bachelor ben ik toegelaten tot een researchmaster binnen Pedagogische Wetenschappen. Hierin wordt ruimte gegeven aan mijn ambitie om in de toekomst onderzoek te doen naar de ontwikkeling van kinderen vanuit een cross-cultureel perspectief.

Ook zal ik in de komende jaren mijn registratie als orthopedagoog behalen. Door deze twee werkvelden te combineren hoop ik in de toekomst niet alleen kinderen te zien in de vorm van onderzoeksgegevens uit grote databases, maar ook daadwerkelijk kinderen en ouders te kunnen ondersteunen in de ontwikkeling van het kind. Ik ben nog niet zo lang geleden vertrokken van het Gemeentelijk Gymnasium en de herinneringen en levenslessen die ik tijdens deze periode heb meegekregen heb zijn gelukkig nog vers. Nu, als recentelijk afgestudeerd Bsc, kan ik terugkijken op een afgesloten periode bij twee instituten. Het is bijzonder om te zien hoe het Gemeentelijk Gymnasium mij heeft voorbereid op mijn academische carrière. Nog steeds heb ik profijt van de instelling die er gedurende zes jaar is ingestampt: maak een plan, denk er goed over na, en leg het uit. De mensen die jou dingen kunnen leren zijn meer dan welwillend om een stapje extra te doen, zodat jij meer uit jezelf kan halen.